Tab. I.3 Celkové emise skleníkových plynů v letech 1990–2006 [Mt CO2ekv.]
Skleníkový plyn | 1990 | 1995 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 20072) |
CO2 |
159.8 |
123.5 |
119.3 |
120.6 |
117.0 |
119.9 |
120.5 |
119.4 |
124.4 |
– |
– z toho CO2 emise |
163.9 |
131.1 |
126.8 |
128.3 |
124.6 |
125.9 |
126.6 |
125.9 |
127.9 |
133.7 |
– z toho CO2 propady v LULUCF1) |
-4.1 |
-7.6 |
-7.5 |
-7.7 |
-7.6 |
-5.9 |
-6.1 |
-6.5 |
-3.5 |
– |
CH4 |
18.5 |
13.7 |
12.2 |
12.3 |
12.1 |
11.8 |
11.6 |
11.7 |
12.0 |
11.9 |
N2O |
11.9 |
8.1 |
7.7 |
7.9 |
7.6 |
7.2 |
7.8 |
7.5 |
7.4 |
7.4 |
F-plyny |
0.1 |
0.1 |
0.4 |
0.6 |
0.5 |
0.7 |
0.7 |
0.7 |
1.0 |
1.0 |
Celkem s LULUCF |
190.3 |
145.4 |
139.6 |
141.4 |
137.3 |
139.7 |
140.6 |
139.3 |
144.8 |
– |
Mezinárodní letecká doprava |
0.6 |
0.5 |
0.6 |
0.6 |
0.7 |
0.8 |
1.0 |
1.1 |
1.1 |
1.1 |
1) LULUCF – využívání krajiny, změny ve využití krajiny a lesnictví
2) Předběžný odhad emisí
Pozn.:
Pro výpočet agregovaných emisí (CO2)ekv byly použity
hodnoty radiačního potenciálu jednotlivých skleníkových plynů podle platné
metodiky (např. pro CO2 = 1, CH4 = 21, N2O =
310). Inventarizace zahrnuje rovněž propady emisí v důsledku využívání krajiny,
změn ve využití krajiny a lesnictví. Emise z mezinárodní letecké dopravy se
vykazují zvlášť.