Tab. I.2.1 Celkové emise skleníkových plynů v letech 1990–2007 [Mt CO2ekv.]
Skleníkový plyn | 1990 | 1995 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 |
CO2 | 159.6 | 123.1 | 118.5 | 119.7 | 116.2 | 119.4 | 119.7 | 118.5 | 124.0 | 128.0 |
– z toho CO2 emise | 164.3 | 131.4 | 127.1 | 128.7 | 125.0 | 126.3 | 127.0 | 126.4 | 128.6 | 129.9 |
– z toho CO2 propady v LULUCF1) | -4.4 | -8.3 | -8.7 | -9.0 | -8.8 | -6.9 | -7.3 | -7.8 | -4.6 | -1.9 |
CH4 | 18.6 | 13.7 | 12.2 | 12.3 | 12.1 | 11.9 | 11.7 | 11.8 | 12.2 | 11.9 |
N2O | 11.9 | 8.1 | 7.6 | 7.8 | 7.6 | 7.2 | 7.8 | 7.6 | 7.4 | 7.5 |
F-plyny | 0.1 | 0.1 | 0.4 | 0.6 | 0.5 | 0.7 | 0.7 | 0.7 | 1.0 | 1.7 |
Celkem s LULUCF | 190.1 | 145.0 | 138.7 | 140.4 | 136.4 | 139.2 | 139.8 | 138.5 | 144.7 | 149.1 |
Mezinárodní letecká doprava | 0.6 | 0.5 | 0.6 | 0.6 | 0.7 | 0.8 | 1.0 | 1.1 | 1.1 | 1.1 |
1) LULUCF – využívání krajiny, změny ve využití krajiny a lesnictví
Pozn.:
Pro výpočet agregovaných emisí (CO2)ekv byly použity
hodnoty radiačního potenciálu jednotlivých skleníkových plynů podle platné
metodiky (např. pro CO2 = 1, CH4 = 21, N2O =
310). Inventarizace zahrnuje rovněž propady emisí v důsledku využívání krajiny,
změn ve využití krajiny a lesnictví. Emise z mezinárodní letecké dopravy se
vykazují zvlášť.