Tab. I.2.1 Celkové emise skleníkových plynů v letech 1990, 1995, 2000, 2005–2010 [Mt CO2 ekv.]
Skleníkový plyn | 1990 | 1995 | 2000 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 |
CO2 | 161,3 | 120,8 | 118,3 | 120,2 | 125,1 | 127,9 | 118,8 | 108,8 | 114,2 |
– z toho CO2 emise | 165,1 | 128,2 | 125,9 | 127,1 | 128,8 | 128,8 | 123,7 | 115,8 | 119,9 |
– z toho CO2 propady v LULUCF1) | -3,7 | -7,3 | -7,6 | -6,8 | -3,6 | -0,9 | -4,9 | -7,0 | -5,7 |
CH4 | 17,9 | 13,4 | 11,2 | 10,5 | 10,8 | 10,5 | 10,5 | 10,2 | 10,4 |
N2O | 12,9 | 8,8 | 8,4 | 8,2 | 8,0 | 8,1 | 8,2 | 7,7 | 7,5 |
F-plyny | 0,1 | 0,1 | 0,4 | 0,7 | 1,0 | 1,7 | 1,3 | 1,1 | 1,5 |
Celkem s LULUCF | 192,2 | 143,1 | 138,3 | 139,6 | 145,0 | 148,1 | 138,9 | 127,9 | 133,6 |
Mezinárodní letecká doprava | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 1,1 | 1,1 | 1,1 | 1,2 | 1,1 | 1,0 |
1) LULUCF – využívání krajiny, změny ve využití
krajiny a lesnictví
Pozn.: Pro výpočet agregovaných emisí (CO2)ekv byly použity hodnoty radiačního
potenciálu jednotlivých skleníkových plynů podle platné metodiky (např. pro CO2
= 1, CH4 = 21, N2O = 310). Inventarizace zahrnuje rovněž propady emisí v
důsledku využívání krajiny, změn ve využití krajiny a lesnictví. Emise z
mezinárodní letecké dopravy se vykazují zvlášť.