Tab. I.2.1 Celkové emise skleníkových plynů v letech 1990, 1995, 2000, 2005, 2007–2011 [Mt CO2 ekv.]
Skleníkový plyn | 1990 | 1995 | 2000 | 2005 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 |
CO2 | 161,1 | 120,7 | 118,1 | 118,9 | 126,4 | 117,1 | 107,4 | 112,4 | 106,3 |
– z toho CO2 emise | 164,8 | 128,0 | 125,7 | 125,7 | 127,3 | 122,0 | 114,4 | 118,0 | 114,3 |
– z toho CO2 propady v LULUCF1) | -3,7 | -7,3 | -7,6 | -6,8 | -0,9 | -4,9 | -7,0 | -5,6 | -8,0 |
CH4 | 17,9 | 13,4 | 11,2 | 10,5 | 10,5 | 10,5 | 10,2 | 10,4 | 10,3 |
N2O | 13,4 | 9,3 | 8,7 | 8,4 | 8,3 | 8,4 | 7,9 | 7,6 | 7,8 |
F-plyny | 0,1 | 0,1 | 0,4 | 0,7 | 1,7 | 1,3 | 1,1 | 1,5 | 1,2 |
Celkem s LULUCF | 192,4 | 143,5 | 138,4 | 138,6 | 146,9 | 137,4 | 126,6 | 131,9 | 125,5 |
Mezinárodní letecká doprava | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 1,1 | 1,1 | 1,2 | 1,1 | 1,0 | 1,0 |
1) LULUCF – využívání krajiny, změny ve využití
krajiny a lesnictví
Pozn.: Pro výpočet agregovaných emisí (CO2)ekv byly použity hodnoty radiačního
potenciálu jednotlivých skleníkových plynů podle platné metodiky (např. pro CO2
= 1, CH4 = 21, N2O = 310). Inventarizace zahrnuje rovněž propady emisí v
důsledku využívání krajiny, změn ve využití krajiny a lesnictví. Emise z
mezinárodní letecké dopravy se vykazují zvlášť.